Nabídka 1. - Obchodník Vejral
Úkol: Družina se snaží zjistit, kdo je skutečným jménem Vejral a nalézt jej, aby od něj zjistila cifru jedné z nabídek.
*Pozn.: K tomuto úkolu je nejlépe informováno CP šotek Efínie s Effesu.
Zadání pro hráče: Jednu nabídku má na starost "Vejral", takhle je alespoň znám v rodině Survinských, která nabídku skrze něj podá. Ví se, že to je hobit, úspěšný obchodník s alkoholem a látkami, ale víc nám není známo. Dále se vyptávat z naší strany bylo už pro náš plán nebezpečné, takže zbytek bude na Vás...

Obchodník Vejral je ústřední postavou tohoto příběhu. Proto že je zběhlý v obchodě s jídlem, alkoholem, látkami a zbraněmi, navíc již několik desetiletí úspěšně pracuje pro rodinu, byl vybrán, aby vyčíslil nabídku pro zásobování armády. V rodině je pouze znám pod přezdívkou Vejral (je to kvůli svojí předstírané vadě krátkozrakosti), Jeho pomocnice je zlodějka na vyšší úrovni, která mu pomáhá v obchodu, ale hlavně mu dělá tělesnou stráž.
Nalézt Vejrala, není snadné, ale i přesto je tu několik nabízených možností. Jedna možnost je párání po hobitech, kteří žijí ve městě ve společenství jen na jednom místě, a to jsou hobití nory (hobití čtvrť) na úpatí kopce senátu a břehu řeky Qennui. Tato cesta dobrodruhy zavede k rodičům Sovičkovým či pekárně. Další nabízenou možností družiny je poptat se v senátu na kopci u úředníka, spravující seznamy obchodů a kupců ve městě (bude probráno níže).
Hobití čtvrť
Rodiče Vejrala by měla být jedna z cest, k nalezení Vejrala. V Hobití čtvrti Vejrala neznají, ale když bude družina slušná nebo obzvláště drsná (zastrašení...) měl by jim, kterýkoliv hobit naznačit, že Vejrala neznají, ale Vejr je sova a Sovičkovi bydlí dole v ulici.
Rodiče Sovičkovi - Andrey a Vilemína - jsou již staří, senilní, když se k nim družina dostane, budou je vítat, různě jim podstrojovat jak se na hobity patří, takoví důchodci, co jsou rádi, že mají v životě změnu. O svém synovi budou povídat bez okolků, jednou měsíčně je pravidelně navštěvuje. Kdyby se družina ptala, byl u nich minulý týden. Jen si mezi řečí postěžují, že je již dospělý a pořád je neobdařil vnoučaty a že ta žena, se kterou chodí, asi nebude dobrá partie pro něj, že z ní mají špatný pocit. Jejich hobití nora se nachází v hobití čtvrti pod kopcem. Mají nové závěsy, přehozy přes křesla. Pokud se poptají na synovu krátkozrakost, nebudou vůbec vědět, o čem mluví, syn je v pořádku. Kde má obchod, nevědí, nasměřují družinu do pekárny. Přezdívku Vejral neznají. Pro ně je syn Vilémek. Pokud bude družina slušná nebo v ní bude válečník s glejtem z arény, může mu starý Andrey nalít ,,něco ostřejšího" z vlastních zásob. Domácí brandy, a postěžuje si, že zásoby mu dochází, protože syn změnil zboží v obchodě. Když hobit ale zajde do skladu, kde má mít láhve zjistí, že mu jeho oblíbená chybí. Požádá družinu o pomoc najít zloděje (vedlejší úkol 5.1.1.Zmizelá láhev).
Vilém Sovička alias Vejral - hobit, úspěšný obchodník, vyrůstal v hobití čtvrti, kde jeho rodiče ještě stále žijí, a kde se vyučil obchodu u starého Ječmene. Po vyučení začínal s malou pekárnou v hobití čtvrti, která tam stojí doteď, ale již mu nepatří. Poprvé se tam nachomýtl k výnosnějšímu obchodu, kde v pytlích s moukou pomáhal provážet různý kontraband přes městské brány. Protože je na hobita zvídavý začal zkoušet přidávat do těsta různé koření a brzy byla jeho pekárna známá v širokém okolí i za hranicí hobití čtvrti. V té době výnosně prodává pekárnu a začíná se věnovat dovozu a prodeji koření. Přestěhoval se do "větší čtvrti" (mezi lidi), kde si zařídil krámek střední velikosti. Začal předstírat, že je krátkozraký a pořídil si pomocnici, která ho všude doprovázela. Požadoval po dodavatelích písemné potvrzení cen, pak zaplatil o trochu méně s tím, že to špatně přečetl a jeho pomocnice ještě není dobrá v počtech. Po pár letech, kdy měl již jeho krámek slušné renomé, rozšířil obchod o dovoz alkoholu a začal experimentovat s přimícháváním koření do alkoholu. Nevzdal se ani v provážení kontrabandů přes brány, kde, hlídkám dává slevy na své výrobky i dovoz, a proto projíždí jeho vozy skoro bez zastavení. V poslední době, ale začal být alkohol horké zboží, proto reorganizoval obchod a začal prodávat látky.
Starý Ječmen - hobit, už nežije, ale doteď se o něm tradují báchorky, že kdyby to šlo, prodával by i vzduch a sluneční světlo, měl krámek se vším v hobití čtvrti, krámek je již zavřený (pro doplnění nehraje v příběhu roli).
Zmizelá láhev
V době návštěvy družiny zmizela archivní láhev s pálenkou. Na podlaze budou znatelné moučné stopy, které Andrey okomentuje slovy: "Zase ty myši!" Při bližším zkoumání stopy povedou do chodbičky k pootevřenému okénku. Tam zmizí. Další stopa je za domem, kde je hromádka mouky. Další hromádky či cestičky by měli družinu navést k Bergenově domu ve vedlejší čtvrti, který je označen barbarskou značkou a je neobydlený. Ale z komína stoupá tenký proužek kouře. Dům bude zamčen a zapečetěn, pokud se družina dostane dovnitř, bude všude cítit vanilka a uslyší šramot z kuchyně. U pece naleznou přiopilé nadšené skřítky, jak pečou buchty s mágem. Skřítci se k ničemu nepřiznají, naopak budou po družině požadovat pomoc s mícháním a pečením. Budou také nabízet obchod, 2 zlaťáky za buchtu, za vyšší úplatu (20 zl.) se vzdají i nedopité láhve. Pokud na ně družina zaútočí, rozutečou se a zmizí. V kuchyni se nachází: půl pytle mouky s malou dírkou, skořápky vajec, zbytek másla, tvarohu, vanilka a na stole bude stát poloprázdná láhev. A potřeby na pečení. Při větším povyku, který se při napadení budou snažit prchající skřítci vyvolat, přijde na kontrolu městská hlídka.
Odměna za splněný úkol: Andrey jim dá láhev dwarské pálenky - 5 dávek, každá léčí 1k6 životů a vanilku pro pekaře.
Návštěva pekárny: Bude-li se družina ptát na Vejrala, opět nikdo nebude nic vědět. Ale pokud se zeptají na Viléma Sovičku, čeledíni je nesměřují za nadřízeným a ten jim za dodávku vanilky, která se ztratila, či úplatu (15 zl.) poví, v které ulici má Sovička krámek.
Senátní úředník
Tady je pořád velká fronta, pokud ji družina vystojí, setká se v zavřené kanceláři s nerudným úředníkem. Pokud dobře zaplatí, či jinak úředníka přesvědčí, podívá se do archivu, kde najde licence na obchod s alkoholem a látkami. Protože tahle kombinace není ve městě moc zastoupena, budou tam jen 4 obchodníci s touto kombinací zboží a adresy jejich prodejen. Nejsou tam zapsány rasy. První je Horn Jezdec, má mít obchod zavřený je na něm barbarská značka, pokud se budou vyptávat okolí, byl zatčen, usvědčen a popraven za pomoc barbarům. Druhý je hobit, Jakub Zelenka, jeho obchod je oprýskaný starý, zboží má staré, ale dostačující. Třetí je úspěšný obchodník, člověk Sirnel Survinský, vlastní krámek i hostinec, je to sukničkář a pokud bude v družině ženská postava, určitě po ní vyjede. Také družině nabídne spolupráci za peněžní odměnu. A čtvrtý je Vilém Sovička. (Za úplatu je možno jim dát seznam všech jmen, obchody by měli být v různých částech města).
Sirnel Survinský
Pokud družina obchází seznam míst, brzy se objeví i u Sirnela Survinského. Ten bude tvrdit, že Vejrala nezná a družinu požádá o pomoc při obchodních sporech s obchodem Jakuba Zelenky, který je mu trnem v oku. Sirnel družině řekne, že obchod má špatnou pověst (to už Sirnel zařídil), ale hobit to nechce zabalit. Bude na družině, jak se s tím vypořádá a přinutí Zelenku obchod levně prodat. Mohou ho přesvědčit po dobrém nebo po zlém. Jako odměnu nabídne za práci 100 zlatých.
Jakub Zelenka: Lehce přihlouplý ale velice obratný mladý hobit, který drží rodinný podnik z posledních sil. Nemá hotovost, ve zboží má všechen svůj majetek, ale obchody poslední dobou váznou. Chtěl obchod prodat konkurenci (Sirnelovi), ale ta s vysokou cenou 2000 zlatých nesouhlasí. V obchodě je zboží v celkové ceně 800 zlatých.
Nabízená řešení: Kouzlo pod rizikem odhalení, přesvědčení hloupého hobita, že cena, kterou nastavil je neúměrně vysoká (Sirnel bude ochoten koupit obchod za cenu zboží, ale za budovu nedá ani zlaťák), zničení obchodu, zboží, smrt hobita... Řešení je otevřené, násilné řešení by mělo mít dopad - souboj s magickou stráží, se strážemi, vyšetřování...
Odměna: Sirnel zaplatí družině 100 zl. a přidá dobrou radu k pátrání.
U Viléma Sovičky
Sovička (Vejral) vlastní slušný krámek ve čtvrti střední vrstvy obyvatel, kde jsou delší ulice vzájemně propojených domů. Jeho krámek má dvě patra a sklep. V přízemí má obchod a kuchyni, v patře dvě světnice a pracovnu, ve sklepě kontraband a únikovou cestu. Na štítě je vidět nový nápis: Sovička V. - Látky, potřeby pro švadleny a jiné. V krámku je nade dveřmi zvoneček upozorňující na nově příchozí, police plné látek, vlny různého druhu a barev, v policích za pultem má jehly všech velikostí (kupuje je na zakázku od klenotníka) a různé barvy nití. V krámku bývá touhle dobou od rána do večera a pomocnice je tam s ním. Krámek je taktéž vybaven 4 x šipková past (5k6 nebezpečnost 8, 10 % nápadnost) zamířena před pult, spoušť má Sovička pod pultem a také je vybaven propadlem, které je za pultem a slouží Sovičkovi jako úniková cesta do sklepa, ze kterého vede cesta do ulice za domem.
Návštěva obchodu: Bude-li se družina vyptávat na Vejrala nenápadně, zeptá se je na heslo, v domnění, že přicházejí s informacemi od jeho nařízených. Pokud se bude družina vyptávat přímo, řekne jim, že nikoho takového nezná. Nemělo by dojít k souboji, však pokud dojde, hobit využije všech pastí a tajných vchodů a zmizí. Zlodějka bude bojovat pomocí zlodějských schopností (Lupič 10. úrovně), pokud zjistí, že je v úzkých, uteče tajnými dveřmi, propadlem nebo vyskočí oknem a zmizí v davu taktéž. Bude následovat rychlá reakce stráží.
Při pozorování lze zjistit (na úvaze PJ), že večer Vejral, sedává v pracovně za zavřenými okenicemi a usilovně pracuje za pomoci trpasličího počítadla. Pergamen s nabídkou je skryt pod truhlou, ve které je nastražená šipková past s otrávenou šipkou. V této truhle jsou pod váčky s penězi a různými cennými drobnostmi uschovány v tajné přihrádce dokumenty o černém obchodu. Samotná truhla je pak součástí mechanizmu, kde v jejím dolním pravém okraji kování jde jeden nýt zamáčknout a celá truhla jde vytočit o 90° (nenápadnost: - 10% nebo past síla 12). Pokud truhlu se skřípáním a rachotem utrhnou, stačí, když ji vrátí zpět, zámek se opět uzamkne. V ní je schován ještě nezapečetěný pergamen s částkou Nabídky.