Nabídka 2 - kapitán stráží

26.07.2019

Úkol: Je třeba získat jednu ze tří nabídek nepřátelských rodin. Tuto má na starost kapitán stráží. Vysoce postavený a zkušený velitel jednotek. Velmi dobrý šermíř, který se zabývá výcvikem a v případě konfliktu je schopný vést do boje větší oddíl. (Z tohoto popisu by měly postavy pochopit, že se jedná o pokročilou postavu, který nebude jednoduchá oběť - nemusí dostat všechny indicie najednou, záleží na vyptávání - rozhodně to ale nebude tajemství, jedná se o poměrně známou osobu). 

*Pozn.: K tomuto úkolu je nejlépe informováno CP druidka Corriden Lesní.   

Zadání pro hráče:

Jednu z nabídek má na starost kapitán stráží. Je to vysoce postavený muž, který se ve městě krom jiného zabývá výcvikem vojsk. Patří k rodině Vanderskšských a bydlí na samotné hranici této čtvrti. Takže hodně zdaru ve vašem pátraní...

Detaily:

Kapitán nosí svitek s nabídkou u sebe po celý den. Uložen je ve skryté kapse pod ozdobným hrudním plátem. Tato kapsa poskytuje ochranu proti vybírání kapes. (pokud zloděj neví, že kapsa vůbec existuje, při vybírání kapes může uspět pouze s hodem 01, pokud o ní ví, může se pokusit vybírat kapsy s modifikátorem - 5%, pořád je to skrytá kapsa)

Kapitán samotný je šermíř na 8 úrovni. Na svou zbraň má přesnost i cvik, také je v ní útočný démon +2. Také zná město jako své vlastní boty a většinu času se pohybuje v blízkosti svých stráží. Má u sebe i léčivý lektvar (modrou hvězdu) a svitek ochrany před kouzly za 10 magů, který zlomí v případě, že bude napaden a bude mít čas zareagovat.

Denní cyklus:

Kapitán si potrpí na pravidelný režim. Vstává brzo, začíná doma krátkou rozcvičkou a snídaní. Následuje přesun do kasáren. Zde celé dopoledne probíhá výcvik s vojáky, případně schůze s důstojníky. Na oběd vyráží na místní tržiště, které je v této době velmi nacpané, ale dá se tam pořídit dobré jídlo. Lidé ho znají a mají ho rádi, protože zahání zlodějíčky a utrácí peníze. Stráví zde minimálně hodinu jídlem a klábosením. Poté se vrací do kasáren na odpolední výcvik, nebo hlídku na kterou si potrpí i když ji nemusí dělat. Stále se tak drží v oblibě mezi svými strážemi, protože s nimi dělá i nevděčné práce. Večer se pak vrací domů, kde si čte. Každý čtvrtek hraje s důstojníky karty o peníze. Každý druhý den pak večer navštěvuje lázně. Chodí spát poměrně brzy, aby měl sílu na další den.

Získání svitku s nabídkou 

Jedná se o velmi zásadového muže, který si potrpí na pořádek. Je spolehlivý a loajální k rodině, které složil slib. Nemá ženu ani děti, takže ho od služby neodvolávají jiné závazky. Proto byl také vybrán jako strážce svitku. Nepůjde ho zastrašit ani uplatit. Také se dokáže velmi dobře ubránit. Přesto mu vůdce rodiny přidělil ochranku navíc, o které neví ani on sám. Jedná se o dvojici zlodějů, kteří ho na střídačku hlídají z povzdálí a to kdykoliv, když opustí kasárna. Střídají se pokaždé v 8 hodin. V 8 ráno přichází kapitán do práce a v 8 večer se vrací ke svému domu. Přestože se jedná o postavy na 3. úrovni, jsou perfektně obeznámeni s městem a není jednoduché si jich vůbec všimnout. Pokud budou útočit ze zálohy, zvládnou napáchat velkou škodu. Možnosti jak se pokusit svitku zmocnit jsou popsány níže.

Noční přepadení v domě

Jedná se o dvoupatrový dům s plotem. Ložnice je ve druhém patře. Kapitán si na noc odkládá zbroj na stojan a svitek zůstává ve skryté kapse. Pokud se postavy pokusí o přepadení, musí překonat:

a) psa, který hlídá - lze zastřelit, otrávit, zdrogovat, ukecat/uplatit - mluv se zvířaty, pamlsek

b) zloděje, který hlídá dům z přilehlé střechy - pokud se postavy pokusí vloupat a nezbaví se ho předem, je schopný během 2-3 kol zburcovat přilehlé stráže a část sítě, což znamená rychlý konec, navíc střelba ze zálohy také není příjemná záležitost

c) v domě samotném je kromě kapitána i jeho komorník - jedná se o vysloužilého vojáka          5. úrovně, který má lehké spaní a pokud se probudí a není rychle zpacifikován, vyhlásí poplach pomocí kovového gongu v obývacím pokoji. Nepovedené vykradení se dá přežít, postavy mohou utéci, ale další pokus o získání svitku bude sakra komplikovaný.

Přepadení po cestě do kasáren / na trh / z trhu / do lázní

Všechny tyto cesty jsou frekventované ulice. Není na nich nouze o běžné občany, hlídky, povozy i drobné stánky či žebráky. Ozbrojený konflikt rychle přiláká další stráže a vyvolá poplach. Pro okradení jsou zase příliš prázdné. Postavy se mohou pokusit o kontakt, ale mělo by to být s velkými komplikacemi.

Přepadení v kasárnách

Ať už ráno nebo v podvečer, je toto sebevražedná mise. Vždy je na místě několik desítek strážných a pár důstojníků. Pokud se postavy pokusí o přepadení zde a nemají nějaký geniální nápad a plán hodný Jamese Bonda, měly by zemřít nebo skončit ve vězení.

Krádež na trhu

Nejlepší místo, kde může zloděj zkusit vybírání kapes. Davy a tlačenice usnadní přiblížení ke kapitánovi a sníží šanci na odhalení. Přesto by měly postavy vědět, kde je přesně svitek uložen. Pokud bude zloděj vybírat kapsy bez znalosti tajné skrýše, pořád bude jeho naděje mizivá. (Kapitánova zbroj je ozdobná a dělaná na zakázku, o kapse by se postavy mohly dozvědět například u výrobce. Další možnost je zahlédnout svitek když si ho kapitán bude kontrolovat - třeba oknem po ránu nebo večer atd. - sledování by se v tomto případě mělo odměnit, zbrklost trestat) 

Krádež v lázních

Další místo, které je vhodné pro krádež. Kapitán si odkládá zbroj do své skříně. Ta je však v rámci společných šaten a i když je zamčená, dá se silou vytrhnout. Nejspíše to vyvolá poplach, ale pokud postava vezme svitek dostatečně rychle, nepřijde se na ni. Pokud ovšem nezná přesnou pozici tajné kapsy, nemusí to stihnout včas.

Do lázní se ovšem nedostane každý. Nejedná se o městské lázně pro obyčejné lidi, ale o VIP lázně nedaleko od arény. Vstup je omezen pro zasloužilé bojovníky - tedy důstojníky a gladiátory. Postava, která vyhrála v aréně a bude mít glejt, bude vpuštěna s úctou. Pokud se postava účastnila a bude se schopná u vstupu vyhazovačům prokázat - nějak se připomene, roleplay, past charisma, atd., vpustí ji za drobný úplatek dovnitř. Pokud se postava nezvládne připomenout, nebo nebojovala v aréně, může vyprovokovat vyhazovače k pěstnímu souboji. Pokud mu dá zranění aspoň za 30 stínových životů, vyhazovač ji vpustí s respektem. Poslední možností je velký úplatek - vždy ale vpustí jen bojové povolání. Vyhazovači jsou barbaři válečníci na 4. úrovni.

Lázně samotné jsou perfektním místem k odpočinku. Pokud si postavy odpočinou alespoň hodinu, vyléčí si zde 1k6 životů. O léčivém prameni lázní ví i CP Corriden Lesní, která se po městě pohybuje a využívá pramen i pro léčení vojáků v místním lazaretu.

Přepadení po cestě domů

Cestu domů kapitán absolvuje bočními uličkami. Trasa je vždy stejná z cca 90% a dá se tak nastražit past. Pokud ovšem postavy nezjistí přítomnost lupiče a nezneškodní ho předem, hrozí jim přepadení ze zálohy. V horším případě pak bude nastražená past na ně. 

Kapitán bude bojovat do posledního dechu a postavy nebude šetřit. Pokud bude mít možnost, použije svitek proti kouzlům a vypije léčivý lektvar.

Shrnutí

Pokud se postavy do krádeže nebo přepadení vrhnou bez příprav, nepovede se jim. Hrozí jim odhalení, vězení i smrt. Před jakoukoliv akcí by měly vědět o zloději i tajné kapse. Krádež na trhu se dá provést, i v případě, že o zloději neví a přepadení i bez znalosti tajné kapsy - je to samozřejmě na úvaze PJ. Každopádně nějaké sledování by tam mělo být. Za normálních okolností se zvyšuje riziko, že je zloději odhalí, už když budou kapitána sledovat. Zloději postavy neodhalí do doby, než začnou jednat. Dříve je odhalí pouze v případě, že budou vyloženě hlasití, neohrabaní nebo za sebou budou nechávat spoušť.

                                                                                                                                                                                Autor původního textu: Regis 

Vytvořil: Jan "Dart" Staš
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky