Nabídka 3 – Zástupce velekněze

23.07.2019

Úkol: Cílem hráčů je v tomto případě získat nabídku z mysli jednoho ze zástupců velekněze. Zadavateli se sice povedlo zjistit, že výše nabídky je známá zástupci velekněze - v celé věci je ovšem háček. Zástupci velekněze jsou tři a není jisté, který z nich byl skutečně přítomen. Jedná se o otce Patrika, otce Dominika a otce Brona. 

Další komplikací je, že se chystá velký náboženský obřad, který by měl být velkou oslavou při příjezdu velvyslance. Zástupci velekněze tak (alespoň oficiálně) vůbec neopouštějí chrámový prostor a pohybují se pouze v kostele a přilehlých prostorách, které jsou z důvodu nacvičování obřadů oploceny a uzavřeny.

Pozn.: K tomuto úkolu je nejlépe informováno CP mnich a chodec Bergen.

Zadání pro hráče:

Jednu z nabídek má na starost zástupce velekněze. Velekněz byl povolán ke královskému velvyslanci, aby mu dělal společnost při oslavách, a tak povinnosti velekněze připadly jeho třem zástupcům. Ti se pilně připravují na velkou mši k příležitosti příjezdu velvyslance krále, a proto se do zahájení chrám veřejnosti uzavřel. Zástupci velekněze vůbec neopouštějí chrámový prostor a pohybují se pouze v chrámu a přilehlých prostorách. Nebude snadné se k nim dostat a vypátrat, který z nich je Gudwinský a má tu nabídku...

Získávání informací

Postavy se mohou pokusit navázat kontakt přímo s jedním ze zástupců během některé bohoslužby. Je to ale zcela nevhodné místo k jakékoliv konverzaci, neboť je obecně přítomno příliš mnoho lidí. Krátce po bohoslužbě odcházejí kněží do zázemí, a pokud je postavy zkusí konfrontovat po obřadu, budou odbyty a kněz se velmi rychle omluví a odejde. 

Pokud se postavy pokusí získávat informace po městě, dozví se, že zázemí je nepřístupné pro jakékoliv návštěvy z důvodu přípravy velkého rituálu. Dozví se také obecné informace o všech třech zástupcích velekněze. Zástupci se starají o přípravu rituálu, jeho nacvičování a chod chrámu, velekněz je totiž nepřítomen - stará se o velvyslance během jeho návštěvy.

Budou-li se vyptávat lidí mající něco s chrámem společného, zjistí, že se dovnitř dostanou poslové s dokumenty s patřičnou pečetí (cech poslů). Také se mohou dozvědět, že na rituál přicestovali kněží z okolí a zázemí je přeplněné. Dále jim bude řečeno, že v zázemí chybí pomocné síly. V závislosti na tom, koho se zeptají, mohou postavy zjistit, že chybí - kuchaři, písaři, pradleny, pokojské a uklízeči. Za tyto informace postavy nemusí zaplatit nic, nebo mohou utratit pár až pár desítek zlatek. Záleží na spěchu, roleplay hraní, používání schopností postav a koho se ptají.

Pokud postavy budou poptávat informace u temnějších živlů (sítě, černý trh, pobudové atd.), mohou dostat varování (někdo se to může dozvědět) a také váhavé doporučení na jakéhosi podivína - věštce, černokněžníka, mága či služebníka temnoty, který do města přicestoval a pobývá pod ochranou jedné z rodin, protože prokázal svou užitečnost. Za tuto informaci ale postavy musí zaplatit. Budou navíc upozorněny, že kontakt je drahý a nebezpečný.

Přístup do chrámových prostor

Pokud se postavy budou ucházet o práci kuchtíka, pradleny nebo o jakékoliv jiné místo, většinou je někdo odkáže na vrchního kuchaře, vrchní služebnou a tak dále. Už zde se musí snažit vypadat nenápadně. Pokud přijdou jako skupina ostřílených dobrodruhů, vzbudí podezření a nebudou je chtít zaměstnat - lze zvrátit výjimečným roleplay hraním nebo schopnostmi zloděje. Pokud získají doporučení, mohou se rovněž dozvědět o ostatních pozicích. Celkově tak může být naverbováno všech 8 postav na různé pozice. 

Na schválení však budou posláni za hlavním správcem. Zde je čeká další podezřívavá prohlídka. Postavy, které bojovaly v aréně, jsou znevýhodněny. Jako výše postavený občan si je může vybavit. Pokud vzbudí podezření, může zaměstnat jenom část (špatné pro postavy, bude hrát jen pár lidí), bude třeba dobrého roleplay hraní, nebo velkých úplatků. Desítky zlatých na hráče - mělo by jít opravdu o velký výdaj.

Poté budou postavy zaměstnány v zázemí a mohou zjišťovat informace o jednotlivých kněžích. Zde se mohou dozvědět bližší informace. Postavy se samozřejmě musí vyptávat rozumně, nesmí vzbuzovat příliš velkou pozornost a nesmí se příliš flákat - ve všech případech je někdo může nahlásit kněžské stráži - může dojít k pokárání, výslechu, nebo i boji.

Postavy se samozřejmě mohou pokusit do chrámových prostor dostat i přes plot. Nemělo by to být až tak těžké. Postavy by měly kontrolovat obcházení hlídek, mít lano, nějaké pasti na obratnost a tak dále. Pokud uspějí, dostanou se dovnitř. Nebudou-li ale mít roucha věřících, musí je ihned ukrást uvnitř, nebo budou rychle odhaleni. Roucha se dají také pořídit na trhu a snadno přešít, aby vypadaly jako chrámová. I přesto ale hrozí, že si jich všimne někdo, kdo pojme podezření, že tam nepatří. 

S pomocí plnění úkolu může i CP Bergen. (Sehnat roucha, přimluvit se apod.)

Návštěva nekromanta

V kterékoliv fázi se postavy mohou rozhodnout navštívit nekromanta. Je schopen jim poskytnout informace, jak se dostat do chrámu. Je schopný přímo zařídit jejich najmutí mezi služebnictvo. Také je schopen prodat informace o kněžích až z druhého okruhu. To vše ovšem za brutální ceny. Zaměstnání postav v zázemí by mělo stát cca polovinu počátečních financí na postavu (před útratami za vybavení). Postavy se tak mohou dostat do zázemí rychle, ale draze.

V poslední fázi hry jim také může nabídnout jedinečný svitek - Zvrácený svitek Mluv s mrtvými, který donutí mrtvého odpovědět jednou pravdivě po otázce formulované - přikazuji ti promluvit pravdu: "otázka." Tento svitek prodá za 500 zl. Pokud budou postavy s nekromantem jednat, na konci úkolu tuto informaci samozřejmě prodá rodině, a ta se dozví, že její nabídka byla prozrazena. Napadení nekromanta se nedoporučuje. (Jedná se o postavu kouzelníka 10. úrovně.)

Okruhy informací 

Obecné informace o kněžích

a) Patrik - Nejdéle sloužící a nejmocnější zástupce velekněze u rodiny. Je spolehlivý, nemá žádné slabosti a poctivě se věnuje zadané práci a to jak v náboženství, tak pro rodinu. Říká se ale, že se ve volném čase věnuje i něčemu dalšímu v chudinské čtvrti.

b) Bron - Středně dlouho na pozici zástupce velekněze (7-8 let). Patří sice k rodině, ale spíše se stará o modlení než jiné věci. Příliš se neplete do života mimo klášter. Nemá vysoké ambice, ale byl vybrán pro své schopnosti.

c) Dominik - Blízký příbuzný hlavy rodiny. Nejkratší dobu (cca rok) na pozici zástupce velekněze. Zlí jazykové tvrdí, že je to kvůli příbuzenství. Rád se chlubí svou pozicí. Někteří říkají, že holduje alkoholu, hazardu a navštěvuje nevěstinec.

Bližší informace

a) Patrik - Nejdéle sloužící a nejmocnější zástupce velekněze u rodiny Gudwinských. Je spolehlivý, nemá žádné slabosti a poctivě se věnuje zadané práci a to jak v náboženství, tak pro rodinu. Říká se, že se ve volném čase věnuje i něčemu dalšímu v chudinské čtvrti.

PJ: Má nabídku k dispozici. Nedá se uplatit, jedině vydírat nemocnou sestrou. Nebo zabít a vyslechnout.

b) Bron - Středně dlouho na pozici zástupce velekněze (několik let 7-8). Patří sice k rodině, ale spíše se stará o modlení, než jiné věci. Příliš se neplete do života mimo klášter. Nemá vysoké ambice, ale byl vybrán pro své schopnosti. Nemá se rád s otcem Dominikem.

PJ: Nemá o nabídce páru, ale ví, že ji nakonec dostal Patrik, protože Dominik kecal. Dá se z něj vylákat, pokud někdo získá sympatie - znalosti náboženství, pokora, zájem o kostel, roleplay, vyptávání.

c) Dominik - Blízký příbuzný hlavy rodiny Gudwinských. Nejkratší dobu (cca rok) na pozici zástupce velekněze. Zlí jazykové tvrdí, že je to kvůli příbuzenství. Rád se chlubí svou pozicí. Někteří říkají, že holduje alkoholu, hazardu a navštěvuje nevěstinec. Nedávno se chlubil, že mu v rodině svěřili velký úkol.

PJ: Měl znát nabídku jako laskavost, ale chlubil se a za trest neví nic. Přesto se stále chová důležitě, aby neztratil tvář.


Další stopy

a) Postavy se mohou pokusit prohledat komnaty jednotlivých kněží. Patrikova komnata je strohá, nábožensky založená. Slamník, malý oltářek, stůl, kalamář a několik knih. Po důkladném prohledání mohou postavy narazit na ručně kreslenou podobiznu ženy založenou v knize. Pozorný hráč může zaznamenat podobnost se zástupcem. Bronova komnata je podobně strohá. Navíc ale obsahuje knihy pojednávající o kacířství, svitky, které rozebírají trestání hříšníků. Dominikova komnata obsahuje kromě oltáře, slamníku a knihovny navíc zrcadlo, šminky, barvu na vlasy, několikerá honosná roucha a schovaný alkohol. Po prohledání koše lze také nalézt několik roztrhaných svitků s dopisem pro bratrance. Pokud je postavy složí, bude znění zhruba takové: "Vážený bratranče, hrozně jsi mě zklamal. Přestože mi bylo slíbeno, že budu přítomen oné důležité události, nakonec jsi to nechal někomu jinému. Jsem zarmoucen touto nespravedlností ..." dále už je dopis nečitelný. 

b) Postavy mohou sledovat Dominika do nevěstince, kde se během hazardních her opije a je možné z něj vylákat informace o tom, kdo byl skutečně přítomen nabídce. Lze jej také možné nenápadně unést do pokoje a vyhrožovat mu násilím. I v tomto případě velmi rychle prozradí Patrika.

c) Postavy mohou sledovat Patrika při cestě do chudinské čtvrti, kde zjistí, že pečuje o nemocnou ženu. Po většinu dne se o ni stará služebná. Služebná po nátlaku přizná, že se jedná o Patrikovu nemocnou sestru. Vyhrožování násilím na sestře je způsob, jak přinutit Patrika ke spolupráci.

d) Postavy mohou být svědky nacvičování rituálu na slavnost. Tak, jak se kněží střídají na bohoslužbách, tak se střídají i u nácviku rituálu během dne. Mohou tak přihlížet konfliktu mezi Dominikem a Patrikem, kdy se budou vzájemně obviňovat. Dominik bude obviňovat Patrika, že mu přebral další poštu. Patrik bude obviňovat Dominika, že není spolehlivý a neumí držet jazyk za zuby.

              Závěrečná akce

Postavy by se měly pokusit vydírat pomocí informací Patrika a Dominika. Pokud se někdo spřátelí s Bronem, mohou jít na jistotu. Dominik může být vydírán tím, že se něco stane jeho nemocné sestře, kterou chodí navštěvovat. Patrik poté svým postavením a tím, že navštěvuje nevěstince, holduje alkoholu a hazardu.

Oba je lze také přepadnout po cestě do chudinské čtvrti. Pokud padnou v boji, lze je vyslýchat zvráceným svitkem. Dominika lze mučit, řekne vše. Patrika mučení nezlomí.

Autor původního textu: Regis  


Vytvořil: Jan "Dart" Staš
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky