Vojenská technologie
Ceny jsou zaváděcí, udržba stojí 1/4ceny.
1. Stupeň | Zbraně - 1 bod = Počet vojáků * 200zl. Možnost vojáků vycvičit je a možnost před bitvou rozmístit si vojsko do šiků. | |||||
2. Stupeň | Tvrzená ocel - 1 bod =voják * 100zl. | Kalená ocel - 1 bod =voják * 500zl. |
Lintir - 3 body =zbraň kus * 5000zl. =cena štítu * 20zl. potřeba min. 1. stp. magie. | |||
meče | štíty | meče | štíty | meče | štíty | |
S +1 | nelze střelci | Zbraň:S +2,R +1 štít S+1,R+1 | ||||
3. Stupeň | Zubaté ostří - 1 bod = počet mužů * 30zl. Zubaté os. způsobí +3% ztraty nepříteli, jen při úspěšném útoku. | Pavéza - 1 bod 1 muž = 300zl. Pavéza umožní lépe odolávat dračímu dechu a těžkým strojům proti nim S+2 | Výstroj - 2 body 1muž = 600zl. Umožní vojsku nest 2x tolik jídla nebo zbraní. | |||
Pellmen - 1 bod 1 muž = 60zl. Kopiníci mají lehčí zbraně, získávají bonus S+1 R+1 Proti jízdě S +2 |
Erby - 1 bod 1muž = 10zl. Vojáci mají bonus k moralce -1číslice. |
Pochod - 1 bod 5mužů = 10zl. Umožní ujít po cestach 1/4 rychleji. |
Střelné zbraně:
2. Stupeň | Střelné zbraně - 1 bod Střelci * 150zl. Tví střelci se vycvičí a získávají bonus k S +1 co tři kola. |
||
3. Stupeň | Zpětné hroty -1 bod 1 muž = 5 zl. +2% ztrát. |
Opeření - 1 bod 1 mužů = 5 zl. +1 dostřel |
Lintirové hroty - 2 body 1 muž = 500 zl. S +1 Posun +1 |
Těžká tětiva - 1 bod 1 muž = 10zl. Prorazí lehce pancíř proti platové a rytířské S +3 |
Opěrka s vrypem - 1 bod 1muž = 5zl. Možnost že při střelbě do houfu netrefí vlastní oddíl. |
Lučiš. nárameníky - 1 bod 1 muž = 30zl. při boji v tvaři tvař je síla 2 místo 1 |
4. Stupeň | Těžké stroje - 4 body zavedení = 50 000 zl.; zlepšení 1 stroje = +1500 zl. Ohnivé střely = útok na hradbu s obránci, Síla stroje = 12. Lze střílet proti obráncům, hradbu nezraní. |
Hradební věže - 3 body 1 věž = 80 000 zl., zavedení 100 000 zl. údržba = stavba + technologie. 1 věž může být co 5 hexů, pojme jeden oddíl střelců (50 mužů), ti získají bonus ke střelbě a proti střelbě +2 |
Tvrzené střely - 3 body 20 000zl.; střela cena +100 zl. Přidává bonus S +0/+8, střelám trebuchetů. |
Stráž brány - 2 body 5000 zl.; 1 brána = 500 zl. Snižuje riziko otevření brány sítí o 40%. Brána získává bonus + 10 životů. |
Elementálové-stavby -4 body 5 000zl.; 1 elementál obslouží 20 metrů délky hradby. Nutné mít technologii 3. stupně alchymie. Opravuje hradby rychlostí život za kolo. Zcela zničený hex přehradí do výšky valu za 6 kol. Nesmí být na hexu oddíl. Pak začíná přehrazování znovu. |
Ostré beranidlo - 2 body 5000zl.; 1 beranidlo = +20 zl. beranidlo získává bonus S 0/+5 |